Vánoce, jídlo a kojení

Vánoce, jídlo a kojení

Vánoce jsou za dveřmi a s nimi je tu i štědrovečerní večeře a objíždění našich nejbližších. Všude na nás čeká spousta cukroví a dobrot. A co si budeme nalhávat, odolat je těžké skoro pro každého.
Pokud ještě kojíme, uvažujeme o tom, jaké jídlo je pro nás i miminko vhodné, co mu neuškodí a nezpůsobí bolení bříška. Jak tedy skloubit vánoční mlsání s kojením?

V první řadě si musíme uvědomit, že vše, co vypijeme a sníme, se skrz mateřské mléko dostane k miminku. Univerzální seznam potravin při kojení však neexistuje. Každému dítěti vyhovuje či vadí něco jiného.
Důležitá je pestrá strava s dostatkem živit. V zásadě platí, že žádná strava není vyloženě zakázaná, ovšem tatarák a plísňové sýry nejsou tou nejlepší volbou a je lepší se jim na nějaký ten čas vyhnout.
Vyhněte se nadýmavým potravinám jako např. čerstvé pečivo, česnek, cibule, hrách, čočka, fazole a zelí. Pozor dejte i na hodně kořeněná či pálivá jídla a vyhněte se pití perlivých nápojů. Opatrnost mějte i při konzumaci zeleniny jako je květák, brokolice, kukuřice, pórek nebo ředkvičky.
Důležité je sledovat, jak miminko reaguje a dle toho si sestavit jídelníček. Co vadí jednomu nemusí vadit druhému.

 

Jak si tedy dopřát štědrovečerní večeři a při tom neohrozit klidný spánek miminka? Zkuste odlehčený bramborový salát bez cibule a hrášku s kaprem pečeným na másle s kmínem. Cukroví mlsejte s rozumem. Dva tři kousky vám rozhodně neublíží.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení